За ініціативи Міністерство соціальної політики України, Закарпатська обласна державна адміністрація та Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) UNICEF Ukraine 08.08.2024 року в м. Ужгород проведено захід «Цифровізація соціальних послуг: кейс-менеджмент як ключовий інструмент» для представників ОСЗН територіальних громад.
Цифровізація – це про якісні сервіси, про перехід надання соціальних послуг онлайн, а насамперед зекономлений час фахівця та отримувача послуг. Учасники могли долучитися до форуму у зручному для них форматі: офлайн або онлайн.
Перша частина заходу була направлена на інформавання учасників форуму про результати роботи та виклики сьогодення у соціальній сфері області.
Були порушені важливі питання представниками Державна служба України у справах дітей щодо реалізації розвитку системи соціальних послуг для сімей із дітьми, усиновлення та підтримки різних форм сімейного виховання. На думку Петро Добромільський - Голова Державної служби України у справах дітей, саме кейс-менеджмент сприятиме покращенню надання соціальних послуг сім'ям з дітьми, вдосконаленню роботи фахівців соціальної сфери, підвищення рівня їх фахового потенціалу. Перед кожною громадою постає завдання профілактики потрапляння дитини до установ інституційного догляду. Адже виховання дітей у сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості, громадянина.
Директор ЗОЦСС, Лакатош Наталія Михайлівна, презентувала інформацію щодо надання соціальних послуг сім’ям з дітьми на Закарпатті, про проведені навчання для кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихователі, опікуни/піклувальники, усиновлювачі, патронатні вихователі. Наголосила на важливості роботи новоствореного відділу підтримки та популяризації сімейних форм виховання.
Другу частину заходу представники Міністерства присвятили питанню впровадження Єдиної інформаційної системи соціальної сфери у практичну реалізацію. Система розширить спектр можливостей проводення якісного, кількісного моніторингу та відстеження динаміки реалізації соціальних потреб клієнтів. Цифровий кейс-менеджмент призначений для забезпечення організації надання соціальних послуг, зокрема: ведення справи сім’ї/особи, яка перебуває у складних життєвих обставинах; оцінювання потреб особи/сім’ї в соціальних послугах; обміну інформацією між надавачами соціальних та інших публічних послуг; складання індивідуального плану надання соціальної послуги; обліку наданих послуг та інших видів підтримки; на оптимізацію роботи соціальних працівників і забезпечення системного підходу до організації надання соціальних послуг вразливим категоріям населення, в тому числі особам/сім’ям, які опинились у складних життєвих обставинах.
Попереду відповідальний шлях засвоєння нових знань та набуття навичок надання соціальних послуг у інноваційному форматі.
Все буде Україна!